Biskvier i långpanna

Jag gillar när det är lättbakat och när det går fort och enkelt att baka. Så när jag hittade det här fina receptet på Biskvier i långpanna var jag bara tvungen att prova och det var så  gott :) 

Betyg: 5 av 5 Cupcakes




Tid ca 40 minuter
Ugn 175 grader 
Långpanna 40X30 cm med bakplåtspapper

Botten:
600 gr. mandelmassa
1 dl. socker
3 äggvitor

Smörkräm:
125 gr. mjölkchoklad
400 gr. rumsvarmt osaltat smör
2 1/4 dl. florsocker
3 msk. kakao

Garnering:
3 st. dubbeldaim (Jag tog bara en dubbeldaim, kan också uteslutas helt om du vill ha en mindre söt Biskvie).
200 gr. mörk choklad


Riv mandelmassa grovt.
Blanda den med socker och äggvita.
Rör smeten krämig och bred ut i långpannan.
Grädda bottnen i ca 25 minuter.
Ta ut och låt svalna helt.

Gör under tiden smörkrämen.
Smält mjölkchokladen i vattenbad eller på låg värme i mikron. 
Låt svalna.
Vispa smör, florsocker och kakao fluffigt med elvisp.
Vispa i den kalla chokladen.
Bred smörkrämen jämt över den avsvalnade bottnen.
Ställ i kylskåpet en stund.

Hacka Daimen 
Smält den mörka chokladen och bred över smörkrämen.
Toppa med hackad Daim.
Låt allt stelna.
Skär i lagom stora bitar.
Förvara Biskvierna i kylen.

//Jag frös in mina, och jag tycker att det fungerade bra//.


Recept:
"Baka i långpanna deluxe"
av Frida Skattberg (Bonnier fakta)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar